Healthcare providers can share information about your health with each other electronically and thus improve the quality of care. Sharing your medical data is only allowed if this is necessary for your treatment. And this is only allowed if you have given permission in advance. That’s called ‘opt-in’. Do you not want your data to be shared? Then indicate ‘NO’ in your consent. That’s called ‘opt-out’. You must give permission for each healthcare provider yourself. Do you get medicines from two different pharmacies? Then you must give permission at both pharmacies.
Your doctor does not share your entire file. The part of the file that the GP shares is called the Professional Summary (also known as ‘PS’). It contains the most important current information about your health, such as:
Your current health problems.
Information about contacts with your GP in the last four months.
The medication file at your pharmacist(s) contains information such as:
Other healthcare providers can request this information if necessary for your treatment. But they don’t see all the information. They only see the information they need and that fits their position. For example, a doctor at the GP post sees different data than a pharmacist.
You can arrange permission for your GP and pharmacies via Volgjezorg.
You can arrange your consent in three ways:
Option 1: Tell your doctor and pharmacies
Option 2: Give them a completed consent form
Option 3: Arrange it online on Volgjezorg*
Always read the brochure first before giving permission.
Heeft u de registratie reeds voltooid? Gebruikt u dan uw smartphone om online zaken met ons te regelen.
Registratie proces:
Stap 1. Yivi eenmalig installeren – thuis online
Voordat u begint… dit heeft u nodig:
Stap 2. De praktijk moet met zekerheid uw identiteit eenmalig vaststellen na de installatie.
Daarom dient u eenmalig langs te komen in de praktijk. U hoeft hier geen afspraak voor te maken.
Volg het stappenplan of bekijk de video.
Uw huisarts zet alle informatie over uw gezondheid in de computer. Dat heet een medisch dossier. De huisarts zet er bijvoorbeeld in welke ziektes u heeft, welke onderzoeken en behandelingen u heeft gehad en welke medicijnen u gebruikt. Zo staan uw medische gegevens allemaal bij elkaar.
Je (huis)arts en je apotheken kunnen hun computer aansluiten op het Landelijk Schakelpunt (LSP). Via het LSP kunnen ze jouw belangrijkste medische gegevens delen. Een andere zorgverlener kan die medische gegevens bekijken.
In onderstaande video wordt kort uitgelegd hoe het LSP werkt als je op de huisartsenpost komt.
Heeft u de registratie reeds voltooid? Gebruikt u dan uw smartphone om online zaken met ons te regelen.
Registratie proces:
Stap 1. Yivi eenmalig installeren – thuis online
Voordat u begint… dit heeft u nodig:
Stap 2. De praktijk moet met zekerheid uw identiteit eenmalig vaststellen na de installatie.
Daarom dient u eenmalig langs te komen in de praktijk. U hoeft hier geen afspraak voor te maken.
Volg het stappenplan of bekijk de video.
U kunt via deze website uw eigen chronisch actieve medicatie herhalen.
Als u langere tijd één of meerdere medicijnen gebruikt, heeft de apotheek speciaal voor u een gratis service: zij zorgen ervoor dat uw medicijnen op een vooraf afgesproken tijdstip klaar staan. U hoeft dan bijna nooit meer een herhaalrecept bij uw huisarts aan te vragen.
Heeft u de registratie reeds voltooid? Gebruikt u dan uw smartphone om online zaken met ons te regelen.
Registratie proces:
Stap 1. Yivi eenmalig installeren – thuis online
Voordat u begint… dit heeft u nodig:
Stap 2. De praktijk moet met zekerheid uw identiteit eenmalig vaststellen na de installatie.
Daarom dient u eenmalig langs te komen in de praktijk. U hoeft hier geen afspraak voor te maken.
Volg het stappenplan of bekijk de video.
Bij minder dringende klachten kunt ons een e-Consult sturen. Onze praktijk beantwoord uw vraag dan meestal binnen 48h. Omdat u niet belt scheelt dit ons inkomende telefoontjes en helpt dit ons om drukte te spreiden.
Heeft u de registratie reeds voltooid? Gebruikt u dan uw smartphone om online zaken met ons te regelen.
Registratie proces:
Stap 1. Yivi eenmalig installeren – thuis online
Voordat u begint… dit heeft u nodig:
Stap 2. De praktijk moet met zekerheid uw identiteit eenmalig vaststellen na de installatie.
Daarom dient u eenmalig langs te komen in de praktijk. U hoeft hier geen afspraak voor te maken.
Volg het stappenplan of bekijk de video.
Via Mijn Medisch Dossier is het mogelijk om inzage in uw medisch dossier te verkrijgen. Het is mogelijk om inzicht te verkrijgen in onderstaande punten:
– Laboratoriumuitslagen (overzicht van metingen die uw zorgverlener met u heeft gedeeld)
– Lichamelijk onderzoek (de diagnostische waarden: bloeddruk, lengte en gewicht)
– Toegangslogboek (overzicht van wie er inzage heeft in uw medisch dossier)
– Verslaglegging (per onderwerp de voorlopige conclusie en gemaakte afspraken (E&P regels)
– Overgevoeligheden en bijzonderheden
– Mijn documenten (in- en uitgaande correspondentie, bijvoorbeeld verwijsbrieven)
– Actueel medicatieoverzicht
Wij zijn open voor nieuwe inschrijvingen. Vul het formulier volledig in. U ontvangt binnen 72 uur een bevestiging van onze praktijk per mail.
Heeft u nog verdere vragen? Dan kunt u een telefonische terugbelafspraak maken.
Neem hiervoor contact op met onze doktersassistente.
To make an appointment online, you must log in to the patient portal. You need DigiD for this. Click on the button below to log in.
Do you need help logging in? Then watch the instruction via the video.